Message de soutien du premier syndicat de la fonction publique hollandaise

25-10-2010

Message of solidarity with French public sector workers

Abvakabo FNV the biggest public sector trade union in the Netherlands, representing 355,000 public sector workers, wants to express its solidarity with our French colleagues who are in a struggle with the French government in defending a fair pension system.

The EU is based on certain values, one of these values is the common practice that all partners and stakeholders are consulted and taken seriously in any process of adaptation of the national social security system. We do not have the impression that our colleagues are taken serious in this process. We therefore condemn the French governments position.

In our opinion the social dialogue process is a precondition for leading to a sustainable and decent pension system. We call on the French government to reopen the national debate.

Yours in solidarity,

Message de solidarité avec les travailleurs du secteur public français

Abvakabo FNV, premier syndicat du secteur public hollandais, représentant 355.000 travailleurs du secteur public, exprime sa solidarité avec nos collègues français en lutte contre leur gouvernement pour défendre un système de retraites équitable.

L'Union Européenne s'est construite sur certaines valeurs, une de ces valeurs est que tous les partenaires sociaux et les acteurs doivent être consultés et leur avis traité avec sérieux dans tout processus d'adaptation des dispositifs sociaux. Nous n'avons pas l'impression que le gouvernement français tienne compte de l'avis de nos collègues. Aussi condamnons-nous la position du gouvernement français.

Nous estimons que le dialogue social est la première brique de l'édification d'un système de retraites décent et pérenne. Nous appelons le gouvernement français à une réouverture d'un débat national.

Solidairement.